بطور معمول استفاده از واژه ها كليدي در متن به هدف سئو در تناقض با كاربري مطلب و انتقال صحيح مفاهيم خواهد بود. استفاده بيش از كران يك كلمه يا عبارت در متن ميتواند موجب رنجش كاربران اثناء مطالعه شود. وبسيما به هيچ عنوان پيشنهاد نميكند
نحوه نوشتن كلمات كليدي در سايت |
كه متن خويش را با كلمات كليدي بمباران كرده يا از جملات تكراري بهرهگيري كنيد زيرا مهمترين چيز براي يك سايت خوشنودي كاربران است.با اين وجود دسته هاي موثر و مهمي هستند كه در اثناء نوشتن يك مطلب جديد بهتر است به آنها توجه كرده و كلمات كليدي خود را در آنها بكار بگيريد. با اينكار شما ميتواند كلمه مورد عقيده خويش را براي روبات هاي گوگل بعنوان كلمه كليدي شناسايي كرده و جايگاه مناسبي در نتايج گوگل كسب كنيد.قبل از آغاز به نوشتن يا سئو يك مطلب به جستار باره نظر فكر كرده و واژه ها كليدي مناسب براي آن را مشخص كنيد، سپس با توجه به مقاله برگزيدن واژه كليدي پسنديده بهترين گزينه را شناسايي كرده و تمركز خويش را هنگام نگارش بر روي آن پيمان دهيد.
7 دسته مهم براي پيمان دادن كلمات كليدي1- عنوان نوشتهكلمه كليدي مورد عقيده خود را دست كم يك بار در عنوان صفحه ذكر كنيد و لغايت حتماً امكان در ابتداي آن. عنوان صفحات هم براي موتورهاي جستجو و هم براي كاربراني كه به تعقيب موضوع خاصي هستند با اهميت است.
كلمات كليدي در عنوان صفحهيكي از فاكتورهاي گوگل براي رتبه بندي نتايج ميزان علاقه كاربران به يك صفحه ويژه است. كاربرد درست از واژه ها كليدي در كنار برگزيدن عنوان جذاب ميتواند تعداد كليك صفحه شما را در نتايج بالا دستگير و در مرور سررسيد مايه بهبود رتبه شما گردد. توصيه ميكنيم براي توضيحات بيشتر نوشتار 7 نكته زرين در سئو عنوان صفحه را مطالعه كنيد.
2- تگ هاي HTMLعنوان تقسيم هاي مختلف يك نوشته يا همان تگ هاي HTML بر تصميم گيري موتور جستجو براي برگزيدن واژه ها كليدي يك صفحه زياد كارساز هستند. قرار دادن كلمه مورد نظر شما در تگ h1 و h2 صفحه ميتواند نقشي كليدي در سئو نوشته شما داشته باشد. لزومي ندارد كه عنوان صفحه و تگ h1 يكسان باشد ولي تفاوت بسيار بسيار وسط آنها ميتواند موجب مشكوك شدن يا سردرگمي روبات هاي گوگل در برگزيدن كلمات كليدي نوشته شما شود. نحوه استفاده و ترتيب بكارگيري سرفصل ها در نوشتار اي با عنوان تگ هاي HTML بطور كامل رسيدگي شده است.
3- واژه ها كليدي در محتواي نوشتهبطور حتم مهمترين مكان براي پيمان دادن كلمات كليدي محتواي نوشته خواهد بود. چگونه ممكن است شما در باره موضوع خاصي بنويسيد اما در هيچ كجاي نوشته آن كلمه را بكار نبريد؟استفاده از واژه كليدي در متن به معني بمباران نوشته نيست، نياز نيست كه هر يك خط در ميان عين عبارت را تكرار كنيد، شما ميتوانيد با بكارگيري كلمات مرتبط و يا تركيب هاي گوناگون هم در نتايج گوگل رتبه مناسبي كسب كنيد و هم به خوانندگان سايت خود ارج بگذاريد. گوگل قادر به تشخيص كلمات هم معني، مرتبط و وانگهي برگردان انگليسي عبارت است. بعنوان نمونه سه كلمه “ورزش”، “ورزشي” و “Sport” ميتوانند كارايي مشابهي در تعيين واژه كليدي صفحه شما توسط گوگل داشته باشند.بكار بردن بيش از مرز يك واژه يا عبارت در متن مايه ميشود گوگل آن را بعنوان يك عبارت عمومي يا حرف ربط مثل “از”، “در”، “است” و غيره بشناسد، برآيند اينكه كلمه كليدي صفحه شما نخواهد بود.
4- آدرس صفحاتاستفاده از كلمات كليدي در آدرس صفحه تاثير كمتري به نسبت ديگر موارد خواهد داشت، ولي نكته قابل توجه آن است كه همين آدرس در بسياري از سايت ها و بخصوص زمانيكه كاربران آدرس شما را مستقيما كپي ميكنند بعنوان انكر تكست لينك شما شناخته ميشود و حضور كلمه كليدي در آن ميتواند بر پيشرفت صفحه در آينده زياد تاثيرگذار باشد. البته به شرطي كه صفحه شما آنقدر كارآمد و جذاب باشد كه كاربران به سايرين پيشنهاد دهند.
5- اسم تصوير و متن جايگزينمتن جايگزين يا همان Alt Tag مهمترين فاكتور براي سئو يك تصوير در موتور جستجوي گوگل است. همچنين بكارگيري واژه ها كليدي در اين تقسيم ميتواند بر سئو نوشته نيز تاثيرگذار باشد. اگر تصاوير شما به صفحه اي از سايت يا حتي يك سايت ديگر لينك شده باشند ارزش عنوان لينك يا alt attribute نيز زياد بالا خواهد بود. براي سئو تصاوير سايت خويش به نوشتار 4 نكته بنيادي در بهينه سازي عكس ها مراجعه كنيد.
6- لينك هاي دروني و خارجيهر صفحه از سايت شما بايد با كمتر از چهار كليك از هرجاي ديگر سايت قابل دسترسي بوده و بهتر است كه داراي لينك هاي خروجي به صفحات مرتبط سايت خودتان يا سايت هاي ساير باشد. به كارگيري كلمه كليدي در اين لينك ها بر سئو صفحه تاثيرگذار است به شرطي كه صفحه مقصد بستگي مفهومي و معنايي با اين واژه داشته باشد. بطور مثال لينك دهي به سايت وبسيما با عبارت “خريد خودرو” شغل درستي در سئو نوشته شما نيست.بسياري از كاربران اينترنتي مطالب را بدون بيان منبع در سايت خود پيمان ديتا و همواره كوشش ميكنند تا مرز امكان لينك خروجي از سايت خود نداشته باشند. در حاليكه معرفي منابع كمكي، اشاره به مرجع يا صفحات مرتبط هم براي كاربران و هم موتورهاي جستجو ارزشمند است.
7- واژه ها كليدي در توضيحات متامطابق اعلام گوگل و بينگ توضيحات متا تاثيري بر رتبه بندي نتايج جستجو نخواهند داشت. اما همانطور كه ميدانيم اين موتورها توانا به تشخيص واژه ها كليدي در توضيحات متا يا Meta Description هستند. همچنين جمله بندي مناسب و پيمان دادن اطلاعات مرتبط با سوژه صفحه در آن ميتواند مشوق كاربران براي كليك روي لينك شما باشد.
كلمات كليدي در توضيحات متا
همانطور كه در تصوير مشاهده ميكنيد اگر واژه ها كليدي در توضيحات متا پيمان داشته باشند بصورت Bold پرتو ديتا خواهند شد كه مايه جلب پروا نظاره گر ميشود. همين تغيير ساده ميتواند بخت شما را براي جذب بازديدكننده افزايش دهد.
0- متاي كلمات كليدياستفاده از كلمات كليدي در تقسيم نقش و اهميت آن در سئو سايت
موتور جستجوي گوگل تگ واژه ها كليدي را كاملا ناديده ميگيرد و به ذكر ساده تر كلمات كليدي متا هيچ تاثيري بر سئو سايت شما نخواهد داشت و ... كه هنوز در بسياري از افزونه هاي سئو و سيستم هاي مديريت محتوا هستي دارد هيچ تاثيري بر سئو سايت شما نخواهد داشت. پس بهتر است به اين تقسيم توجهي نكرده و از سررسيد خود براي مرور متن و رفع غلط هاي املايي بهره ببريد.
- ۶۶ بازديد
- ۰ نظر