یکشنبه ۲۳ شهریور ۰۴

تعيين استراتژي براي اينستاگرام

استراتژي اينستاگرامتان را مثل يك شطرنج‌باز حرفه‌اي بچينيد!
مطمئنم برايتان جالب است بدانيد معني واژه راهبرد چيست. راهبرد از واژه يوناني استراتگوس (Strategos) گرفته شده و به معني فرماندهي لشكر است! يعني شما براي فائق آمدن در يك رقابت بايد استراتژي داشته باشيد و لشكر خود را مديريت كنيد. در قديم فرماندهان لشكر مثل جان اسنو يك تنه تمام سربازان را به رسته مي‌كردند لغايت در نبرد با دشمن پيروز شوند. ولي انگار نكنيد كه اكنون ساير از جنگ خبري نيست، جنگ امروز جنگ اينستاگرام است! بپاخيزيد و قواي خود را به رسته كنيد. مي‌خواهم به شما ياد بدهم چطور با تدوين يك استراتژي كوبنده براي اينستاگرام، رقبايتان را دين و مات كنيد!
كسب درآمد با اينستاگرام
فكر نكنم اين مقاله را بخواهم!قبل از احضار اين نوشتار خوب انديشه كنيد. آيا سوداگري شما B2C است و شما آشكارا با مصرف كننده در بستگي هستيد؟ شايد هم كسب و كار شما B2B است و با كسب و كارهاي ديگر در ارتباطيد. اصلا مشتريان شما در اينستاگرام حضور دارند؟ در يك كلام داشتن اينستاگرام به كسب و كار شما كمك مي‌كند يا خير؟
يك فروشنده لباس‌هاي اسپرت اگر بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي را دست كم بگيرد و در اينستاگرام كار و جنبش نداشته نباشد، مطمئنا تقسيم بزرگواري از بازار خود را از دست مي‌دهد. اما شايد كسب درآمد از اينستاگرام براي يك واردكننده واشر و سرسيلندر ضرورتي نداشته باشد. اگر پرسوناي مشتري خويش را بشناسيد، در 99% موارد، مي‌توانيد از اينستاگرام به سود كسب و كار خويش استفاده كنيد. اينستاگرام مي‌تواند براي شما فوايد بسياري داشته باشد؛
اينستاگرام مي‌تواند ويترين باشد. با اينستاگرام مي‌توانيد محصولات و خدمات خود را به نمايش بگذاريد و كسب درآمد از اينستاگرام داشته باشيد.اينستاگرام مي‌تواند كاتالوگ باشد. اين شبكه اجتماعي مي‌تواند مانند يك كاتالوگ نامحدود عمل كند. براي نشانه دادن فعاليت‌هاي خود، مي‌توانيد آدرس صفحه اينستاگرامتان را به ديگران بدهيد.اينستاگرام يك تلوزيون است. اينستاگرام همانند يك تلويزيون كبير است و صداي برند (Brand voice) شما را به گوش مخاطبانتان مي‌رساند.اينستاگرام يك كانال است. اين شبكه يك كانال زياد بزرگ براي برقراري بستگي با مخاطبان شماست. نظرات و پيشنهادات مخاطبانتان براي بازاريابي اينستاگرام، مانند يك سرمايۀ كبير است.حالا اگر با همه اين تفاسير به اين نتيجه رسيديد كه بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي و تعليم كسب درآمد از اينستاگرام براي شما فايده‌اي ندارد، مي‌توانيد اين نوشتار را ببنديد و مقاله بازاريابي صنعتي ما را باز كنيد كه حسابي به كارتان مي‌آيد. ولي در همه آمارگرفتن پرتو مي‌دهد كسب و كارهاي خيلي كمي هستند كه اينستاگرام براي آنها تاثير ندارد و ترجيح مي‌دهند بي سر و صدا به فعاليت خويش را پيوسته بدهند، مانند توزيع‌كنندگان عمدۀ كالا، خلاف‌كاران و اختلاس‌گران!
تبليغات در اينستاگرامچرا بايد براي اينستاگرام استراتژي بچينم؟مي‌خواهم همان مثال كليشه‌اي گذرگاه و نقشه و سفر را برايتان بگويم. زماني كه فكر سفر در سرتان مي‌افتد، چه چيزهايي را در نظر مي‌گيريد؟ همه چيز!
كجا بروم؟با چه كساني بروم؟چقدر خرج كنم؟سفرم كاري است يا تفريحي؟و...شما داريد برنامه مي‌ريزيد كه چطور امكانات و نيروهايتان را مديريت كنيد. راهبرد يعني تصميم بگيريد چطور سفر كنيد،  راهبرد پلي است ميان رويا و واقعيت!
استراتژي اينستاگرام يعني برنامه ريزي، اجرا و ارزيابي تمام فعاليت‌ها در اينستاگرام
بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي نيز مانند يك سفر است. اگر تصميم گرفته‌ايد با ماشين شخصي خويش در اينستاگرام سفر كنيد، بعد حتما اين مقاله را بخوانيد چون مثل نقشه راه است. شما كه نمي‌خواهيد وسط يك جاده جنگلي به بارو بكوبيد و بي.ام.دبليو قرمز رنگتان اوراق شودچطور يك پروفايل حرفه‌اي براي اينستاگرام كسب‌وكارمان داشته باشيم؟يك پروفايل اينستاگرام از اجزاي مختلفي برپايي شده است كه در پيوسته به آنها اشاره مي‌شود. ولي پيش از اينكه با قسمت‌هاي مختلف يك پروفايل آشنا شويد، بد نيست بدانيد كه يك پروفايل حرفه‌اي اينستاگرام بايد به سوالات زير پذيرش دهد.
كسب‌وكار شما چيست و دقيقا چه كاري انجام مي‌دهد؟چطور مي‌توان با كسب‌وكار شما پيوستگي پايدار كرد؟مسئوليت و جايگاه اجتماعي اين كسب‌وكار چطور است؟ افراد از روي پروفايل و بيوي شما، شخصيت كسب‌وكارتان را قضاوت مي‌كنند.كاربر به انجام چه كاري دلگرمي مي‌شود؟با دنبال كردن اين حساب چه چيزي نصيب كاربر مي‌شود؟توجه: اگر حساب اينستاگرام شما تجاري باشد، از پروفايل اينستاگرام استفاده بيشتر و بهتري مي‌بريد.
عكس پروفايل: عكس پروفايل شما بايد مرتبط با كسب‌وكارتان باشد و بي گمان لوگوي شما بهترين گزينه است. دقت داشته باشيد كه لوگوي شما با كيفيت نكوداشتن نمايش داده شود.
نام كاربري: نام كاربري همان نامي است كه در بالاترين سرنوشت پروفايل و بالاي عكس پروفايل پيمان مي‌گيرد. اسم كاربري همان آيدي اينستاگرام شماست.
اين اسم بهتر است اسم كسب‌وكارتان يا مخففي ازآن باشد و نوشتن آن خيلي طولاني و مشكل نباشد.
نام: نام همان نوشته‌اي است كه زير عكس پروفايل پيمان مي‌گيرد و مي‌تواند به پارسي نوشته شود و قابل تغيير است. سايرين مي‌ توانند شما را با اين نام جستجو كنند.
بهتر است كه نام پروفايل شما، نام كسب‌وكارتان به پارسي باشد. به عنوان نمونه در پروفايل ذيل اسم كاربري zoraqtravel است و نام پروفايل “زورق-رزرو آنلاين هتل و پرواز” است.
 
بيو يا Bio:
بخش بعدي يك پروفايل اينستاگرام، بيو نام دارد. در اين بخش مي‌توانيد به اندازه ۱۵۰ كاركتر درباره كسب‌وكارتان توضيح دهيد، بهتر است از اين ۱۵۰ كاركتر براي بيان جملات كليشه‌اي كاربرد نكنيد و به سوال ذهني كاربران در مورد كسب‌وكارتان پاسخ دهيد.
 
بخش وب‌سايت Website:
در اين بخش مي‌توانيد يك لينك پيمان دهيد. معمولا لينك وب‌سايت را قرار مي‌دهند ولي مي‌توانيد لينك صفحه كمپين، لينك دانلود اپليكيشن يا صفحه ديگري كه مد نظرتان است را وارد كنيد.
 
بخش بخش بندي:
اگر حساب تجاري اينستاگرام داشته باشيد، در پايين نام پروفايل، دسته‌بندي كسب‌وكارتان نمايش ديتا مي‌شود كه نشانه مي‌دهد كسب‌وكار شما در چه زمينه‌اي فعال است. مثلا گويه آموزش، يا فروش آنلاين و . . .
 
دكمه‌هاي فرآخوان
اگر حساب اينستاگرام شما بازرگاني باشد، اين امكان وجود دارد كه سه دكمه در پروفايل خويش داشته باشيد.
دكمه call كه كاربر با لمس آن با شما تماس مي‌گيرد، دكمه Email كه با لمس آن كاربر پروسه ارسال ايميل به شما را طي مي‌كند و دكمه Direction كه كاربر با لمس آن محل كسب‌وكارتان را روي نقشه تماشا مي‌كند.
براي مطالعه بيشتر در مورد يك پروفايل حرفه‌اي و رسيدگي چند نمونه پروفايل مطلب زير را مطالعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.